La discussion de référence sur Morricone, featuring Sheon et Silverwitch ...
http://communaute.f1-express.net/viewtopic.php?f=2&t=14244&p=1991199 (ça commence au milieu de la page)
https://www.nytimes.com/2020/07/06/obituaries/ennio-morricone-dead.html
Five Morricone scores nominated for Oscars displayed his virtuosity. In Mr. Malick’s “Days of Heaven” (1978), he captured a love triangle in the Texas Panhandle, circa 1916. For “The Mission” (1986), about an 18th-century Jesuit priest (Jeremy Irons) in the Brazilian rain forest, he wove the panpipe music of Indigenous people with that of a missionary party’s European instruments, playing out the cultural conflicts.
In “The Untouchables,” his music pounded out the struggle between Eliot Ness (Kevin Costner) and Al Capone (Robert De Niro) in Prohibition-era Chicago. In Mr. Levinson’s “Bugsy” (1991), about the mobster Bugsy Siegel (Warren Beatty), it was a medley for a star-struck sociopath in Hollywood. And in Mr. Tornatore’s “Malèna” (2000), he orchestrated the ordeals of a wartime Sicilian town as seen through the eyes of a boy obsessed with a beautiful lady.
Ce qui est fascinant dans cette nécrologie c'est quand même que dans les 5 cités (et même 6 en n'oubliant pas celui qui a emporté
la campagne publicitaire l'Oscar), il n'y en a pas un seul de bon.
Et je peux bien le dire, puisque...
Rétrospectivement, c'en est même pas du tout du Morricone, puisque c'est une composition de Leo Kottke, inspirée d'un folklore, sur initiative du cinéaste, pour lequel là aussi Morricone n'est pour rien.
Le film rend les musiques de Morricone digestes, mais seules, sans image.. Bof.
Tout n'est pas à jeter chez Morricone, ce n'est pas du tout mon propos, mais citer ces 5/6 là, c'est un peu étrange et montre que parfois les nécrologies sont écrites par des gens qui ne devraient pas les écrire.
Hugues