Modérateurs: Garion, Silverwitch
Ouais_supère a écrit:On lui pardonne.
Ouais_supère a écrit:On lui pardonne.
Five Morricone scores nominated for Oscars displayed his virtuosity. In Mr. Malick’s “Days of Heaven” (1978), he captured a love triangle in the Texas Panhandle, circa 1916. For “The Mission” (1986), about an 18th-century Jesuit priest (Jeremy Irons) in the Brazilian rain forest, he wove the panpipe music of Indigenous people with that of a missionary party’s European instruments, playing out the cultural conflicts.
In “The Untouchables,” his music pounded out the struggle between Eliot Ness (Kevin Costner) and Al Capone (Robert De Niro) in Prohibition-era Chicago. In Mr. Levinson’s “Bugsy” (1991), about the mobster Bugsy Siegel (Warren Beatty), it was a medley for a star-struck sociopath in Hollywood. And in Mr. Tornatore’s “Malèna” (2000), he orchestrated the ordeals of a wartime Sicilian town as seen through the eyes of a boy obsessed with a beautiful lady.
Hugues a écrit:Silverwitch a écrit:Moi aussi j'aime bien la musique de Morricone, mais point trop n'en faut ! Allez pour faire plaisir à Hugues, chez Malick:
Days of Heaven
Le moins insupportable du film, je dirais que ce sont ces deux là:
et
Ce qui s'explique facilement: dans un cas cela débute comme une variation mineure (un peu surchargée quand même dès les premières notes) sur le morceau de Saint-Saens (avant d'empirer un peu quand même, les 30 dernières secondes sont insupportables, et déjà la dernière minute c'est limite), dans l'autre cas sur un véritable morceau de folklore du début XXe. Bref, c'est pas vraiment du Morricone.
Cortese a écrit:Je ne pourrais jamais pardonner à un compositeur d'avoir commis "Tutututu ouin ouin ouin"
@johntravolta: It is with a very heavy heart that I inform you that my beautiful wife Kelly has lost her two-year battle with breast cancer. She fought a courageous fight with the love and support of so many. My family and I will forever be grateful to her doctors and nurses at MD Anderson Cancer Center, all the medical centers that have helped, as well as her many friends and loved ones who have been by her side. Kelly’s love and life will always be remembered. I will be taking some time to be there for my children who have lost their mother, so forgive me in advance if you don’t hear from us for a while. But please know that I will feel your outpouring of love in the weeks and months ahead as we heal.
All my love,
JT
Rainier a écrit:Je me demande bien pourquoi les chanteurs qui ont des noms de prénoms ont beaucoup de succès populaires avec des merdes.
Ce JJ Lionel, Patrick Sébastien, Frédéric François, Claude François, Herbert Leonard, Franky Vincent, Mireille Mathieu etc.
Toma a écrit:Rainier a écrit:Je me demande bien pourquoi les chanteurs qui ont des noms de prénoms ont beaucoup de succès populaires avec des merdes.
Ce JJ Lionel, Patrick Sébastien, Frédéric François, Claude François, Herbert Leonard, Franky Vincent, Mireille Mathieu etc.
C'est ça ou ils sont tueurs en série: Guy Gorges, Émile Louis,
sheon a écrit:Toma a écrit:Rainier a écrit:Je me demande bien pourquoi les chanteurs qui ont des noms de prénoms ont beaucoup de succès populaires avec des merdes.
On peut mettre Patrick Sébastien dans les deux catégories, non ? Les sardines et le petit bonhomme en mousse, c'est criminel.
sheon a écrit:Toma a écrit:Rainier a écrit:Je me demande bien pourquoi les chanteurs qui ont des noms de prénoms ont beaucoup de succès populaires avec des merdes.
On peut mettre Patrick Sébastien dans les deux catégories, non ? Les sardines et le petit bonhomme en mousse, c'est criminel.
Utilisateurs parcourant ce forum: Ahrefs [Bot] et 31 invités